Blog

Érdekes információk és aktualitások a kozmetikum készítés világából
21 febr 2022

Miért árulnak ennyi C-vitaminos kencét?

//
Hozzászólások: 0

Miért van a benne lévő C-vitaminnak egyre nagyobb koncentrációja?

Ez a kérdés a múlt hétvégi nyílt napunkon hangzott el, sok hasonló kérdés között. Nagyjából arról beszélgettünk, hogy mit jelentenek a mondatok a kozmetikumok címkéjén. Mit jelent az, hogy „bio” vagy „Bioderma”, vagy „Hyaluronsavas” arckrém, vagy „Peptid szérum”.

Hát a C-vitaminos kérdezőre nagyon jól emlékszem. Középkorú hölgy, nagy várakozásokkal, hogy mi mindent fog tanulni az iskolánkban. Már van némi jártassága a kozmetikumok és a kozmetikumkészítés világában, túl van már az első saját kozmetikumok örömén és nehézségein.

A C-vitaminos kencét is kipróbálta már, és azt mesélte, hogy készített magának arcszérumot 15% C-vitaminnal. Megmérte a pH-ját, de egyáltalán nem akart a normális értékre felmenni, pedig elég sok NaOH-t adagolt. Szinte másfélszeresére kellett hígítania a szérumot, hogy pH4 értékre kerüljön ez a fontos mutatószám.

Azt hitte ő csinálta rosszul, így még egyszer próbálkozott. Most MAP C-vitamint használt, de annak meg olyan komoly ára volt, hogy nem akart 15%-ot használni, így C-vitamin komplexet készített, ahogy több termék címkéjén is látta. Tett bele Acerola port, hibiszkusz virág kivonatot, Aszkorbinsavat és MAP C-vitamint. Persze a pH-val újra nagy gondja lett.

Igy, fel is adta a C-vitamin próbálkozást. De hogy csinálják a profik? – kérdezte.

Elmondtam neki, hogy a nagyok ugyanígy csinálják. A jó sok C-vitamint lesemlegesítik szódabikarbónával, vagy NaOH-val, csak ők ezt már tudják, így beleszámolják a hígulást a koncentrációba.

A nagyok és igényesek ráadásul tudják, hogy a C-vitaminnak önmagában elég kicsi a hatékonysága. Az emberek sokat várnak a C-vitamintól. Azt várják, hogy halványítsa a pigmentfoltjaikat, antioxidáns hatást, védje a kollagénjeinket, legyen némi anti aging hatása, és javítsa a bőrünk rugalmasságát.

Az a helyzet azonban, hogy a Niacinamid ezt mind tudja, és sokkal profibban csinálja, mint a C-vitamin. Ezen kívül is van néhány speciális hatóanyag, ami ebben vagy abban megteszi azt, amit a C-vitamintól vásárlóként elvárnál. Ezért aztán a gyártók gyakran beleteszik a C-vitaminos szérumba az általuk hirdetett mennyiségű C-vitamint, ami egyáltalán nem árt, viszont csak kicsit használ. Ezért segítségül megtámogatják még mindenféle hatóanyagokkal: Niacinamiddal, és/vagy esetleg más speciális hatóanyagokkal a hidratálás, kollagénvédés vagy a bőrszín témájában. Ezeknek nincs olyan jó sajtójuk, mint a C-vitaminnak, kevesen ismerik a nevüket, de a C-vitamin elviszi a krémet. Aztán persze már a jó tapasztalat meg a kiváló hatás segít az eladásban.

A C-vitaminos gyártók tehát valójában mindenben igazat mondanak. A C-vitamin benne van a kozmetikumban, és a kozmetikum hozza is a tőle várt eredményt. Csak gyakran a marketing szöveg nem mondja meg egy-egy kence pontos hatásmechanizmusát.

Ha szeretnél te is hasonló, pontos és misztikumok nélküli tudást kapni a kozmetikumok világából, még van idő! Jelentkezz az iskolánkba most!