Blog

Érdekes információk és aktualitások a kozmetikum készítés világából
15 máj 2021

Kozmetikai szakmai szervezetek Magyarországon

//
Hozzászólások: 0

Az érdekképviseletek hiánya Magyarországon életünk minden szegmensében szembetűnő, és bizony megnehezíti az életünket.

Szerencsére a kozmetikumkészítőknek van jól működő szakmai érdekképviseleti szerve, a KOZMOS, azaz a Magyar Kozmetikai és Háztartás-vegyipari Szövetség, amelynek a Házikence Tanoda is tagja.

A szövetség komoly szakmai munkát végez, és komolyan lehet számítani arra, hogy információval, tanáccsal látják el a hozzájuk fordulókat.

A KOZMOS célkitűzései

A KOZMOS a saját honlapján sorolja fel, hogy miért jöttlétre: A szervezet:

  • tájékoztatja Tagjait és a közvéleményt a vonatkozó tudományos, környezetvédelmi és fogyasztói kérdésekről,
  • elősegíti a tisztességes piaci magatartás érvényesülését,
  • képviseli a Tagok közös álláspontját, és szakértőként vesz részt a szakmai vitákban,
  • hozzá járul a Szakma jó hírnevének alakításához.

Ezen kívül kapcsolatot tart az EU szakmai szervezeteivel, és más nemzetek szakmai szövetségeivel, és információt közvetít a közös döntésekről, problémákról, dilemmákról.

A szövetség néhány havonta munkacsoport üléseket tart a tagjainak, ahol szakmai munka folyik a fentiek szellemében.

A fő ügyvivőjük a KOZMOS titkára több évtizedes tapasztalattal és nagy szakmai kompetenciával és hatalmas diplomáciai érzékkel tartja a kapcsolatot mind az EU, mind a tagság, mind a magyar hivatalos szervek irányába.

A KOZMOS tagsága

A KOZMOS tagjai a Magyarországon gyártó és forgalmazó kisebb és nagyobb kozmetikai cégek a Biolától a Mannán át a Henkel Magyarországi cégcsoportjáig. A tagsági díj nem kevés, főként nem mikrovállalkozások számára, de a nagyobb vállalatok szívesen fektetnek ezen területre, hiszen ők tudják, hogy ez a zálloga az igényes szakmai munkának.

A kozmetikai mikró vállalkozások két évvel ezelőttiig egyáltalán nem képviseltették magukat a KOZMOSban. Ennek főképp anyagi okai voltak, de nem kizárólag. A nagyobb kozmetikai cégek mindig kis fenntartással tekintettek a mikró vállalkozásokra, hiszen egész más szabályrendszer szerint dolgoznak. A nagyobb cégek komoly műszerekkel igyekeznek bizonyítani a termékeik hatásosságát, és nagy apparátussal, sok kísérlettel fejlesztenek egy-egy terméket. A mikro vállalkozások, ezzel szemben pikk-pakk, látszólag szinte szakmai ellenőrzés nélkül, néhány hónap alatt dobnak piacra egy-egy új terméket. Teljesen mások a piaci szegmensek, a marketingstratégiák, és ez a különbség néha olyan nagynak tűnik, hogy nem is értik egymás szavait.

Házikence Tanoda és a KOZMOS

Ezért történt 2018 novemberében, hogy úgy döntöttünk, csatlakozunk. Fontosnak tartottuk

  • információhoz jussunk a legújabb szabályozási kérdésekről és a piaci trendekről, és ezeket megosszuk a velünk kapcsolatban lévőkkel.
  • áttételesen kapcsolatot tarthassunk a Magyarországi hivatalos szervekkel
  • bevigyük a mikró vállalkozások üzeneteit egy szakmai szervezetbe, ami segíteni tud nekünk a saját üzleti és szabályozási stratégiáink kialakításában.

Azóta mi is részt veszünk az üléseken, és a szakmai munkában. Tájékoztatunk, és kérdezünk, egyeztetünk és együtt gondolkodunk. Rajtunk keresztül ti is részei lehettek a szakmai véráramlásnak.