Blog

Érdekes információk és aktualitások a kozmetikum készítés világából
7 márc 2021

Hatóanyagok a termékfejlesztésben

//
Hozzászólások: 0
/

Mostanában keresett meg egy hajápolásra szolgáló termékeket forgalmazó cég munkatársa, hogy tervezzek neki egy hajsampont. Elmondta, hogy mit szeretne ráírni a marketingesük, és persze a gombhoz vesszük a kabátot, a marketingszöveghez próbálunk terméket fejleszteni.

Sorra vettük a szóba jöhető hatóanyagokat, és megint szembesültem azzal, amit leginkább a bőség zavarának nevezhetünk. Nemcsak arról van szó, hogy a hajhagymákat vagy a haj fejbőr feletti részét tesszük előtérbe az ápoláskor, hanem arról is, hogy milyen forrásból származik az alapanyag. Legyen szilikon, vagy inkább természetes eredetű, netán mikrobiológiai gyártású, vagy valami őssejt? Legyen inkább vérkeringést serkentő, vagy hajnövekedést segítő, esetleg göndör fürtöket eredményező, hajerősítő vagy fényesítő? Esetleg ezek mindegyike?

Hatóanyagtrendek a termékfejlesztésben

Természetesen manapság mindenki a természetesre vágyik. Emiatt szilikonok kihúzva a fenti listáról, bár a hajápolás esetében a vízoldható szilikonok ahogy olvasom, legalább megtűrt készítmények. Persze valamivel mégis könnyen fésülhetővé kell tenni a hajunkat, így mindenképp szükségünk van valamiféle szilikonhelyettesítőre.

Ezek között persze vannak zsiradékok, viaszok és különböző eredetű poliszacharidok. Szóval még az egyszerű, a hajat mechanikailag támogató alapanyagok is származhatnak szinte bármilyen forrásokból.

Bizonyos vásárlók körében nagyon népszerűek a peptidek, mint célzott hatóanyagok. Ezek közvetlenül a bőrünk-hajunk működését alakítják számunkra kedvező irányba. Gyorsan, látványos eredményt hoznak, és széles körű a hatásuk.

Más vásárlói csoportok a tengeri kivonatokra esküsznek. Ezek algák, vagy zuzmó kivonatok, mind mikrobiológiai tenyésztésűek, és a kivonatok szintén nagyon látványos, gyorsan kialakuló eredményt hoznak a kozmetikai készítményekben.

De persze még mindig fontos forrása a hatóanyag-palettánknak a különféle növényi kivonatok, és azok házasítása. Két-háromféle növény szinergikus hatását kihasználva természetes mdon szépülhetünk.

A negyedik trendi irányvonal persze az őssejtek és rügykivonatok. Ezekről is ódákat zengenek a fejlesztők és felhasználók.

Az, hogy pontosan melyik kategóriából válasszunk a termékeinkbe, az kizárólag tőlünk, a saját ízlésünktől és a célcsoportunk gondolkodásmódjától függ. Hi tech hatóanyagok hívői inkább peptideket, a természetesebb anyagokban hívők inkább a növényi kivonatokat preferálják. A csodálatos az, hogy manapság szinte bármilyen kozmetikai tünetünkre találunk hatóanyagot majdnem minden kategóriában.

Marketingszempontok a hatóanyag kiválasztásában

Néha fontos, hogy a legfontosabb hatóanyagainkat hirdessük, máskor ezzel kevésbé kell törődnünk. Ha igazán Hi-End, Hi-Tech kozmetikumként szeretnénk hirdetni a mienket, akkor jól tesszük, ha nagy betűkkel ráírjuk, hogy „háromféle alga kivonatával”, vagy „kétféle peptidhatóanyaggal”. Ha természetességet szeretnénk sugallani, akkor a „7 gyógynövény szinergikus keverékével” lesz a megfelelő marketing szöveg.

De manapság az is előfordul, hogy a kozmetikumok forgalmazói szinte „eldugják” vagy legalábbis nem reklámozzák túlzottan a fontos hatóanyagaikat. Ez főleg akkor fordul elő, ha egy jó marketingértékkel bíró, ámde kis hatékonyságú hatóanyagot állítanak a marketing középpontjába,

Ilyenkor a „10% C vitaminnal” vagy a „Hialuronsavval” szövegek szerepelnek nagy betűkkel a címkén és a honlapon, és a mellettük megbúvó bármilyen kisebb marketing értékű, ámde valóban hatásos anyag megbújik valahol az Ingredients lista végén.

Ha profi krémeket szeretnél tehát gyártani, és tervezni, érdemes mindezeket a szempontokat figyelembe venni a munka során. Ha szeretnéd, mi itt a Házikence Tanodánál szívesen adunk tanácsot ebben. Hívjál bennünket bizalommal!