Blog

Érdekes információk és aktualitások a kozmetikum készítés világából
28 nov 2020

Hogyan válassz jó nevet a termékeidnek?

Egy jó terméknév tájékoztat, nem téveszt meg, hangzatos és könnyen megjegyezhető. Lehetőség szerint kiolvasható belőle a termék funkciója, hogy mi a benne lévő fő hatóanyag, vagy egyszerűen csak a hangulat, amit a forgalmazó sugallani kíván a termékkel számunkra.

Mindezért nem egyszerű egy terméknek jó nevet adni. A név marketingeszköz, ami harmóniában van a termékportfólió egyéb elemeivel, a termék felhasználásával, a termékskála által sugallt életérzéssel, és a termék összetevőivel is.

Az alábbiakban összefoglaljuk a fő szabályokat, amiket egy terméknév kiválasztásakor fontos (lenne) figyelembe vennünk.

A termék funkciója

Minden terméket valamilyen módon fel fogják használni a vásárlóid. Hogy milyen módon, azt többnyire te mondod meg nekik. A legtöbb vásárló nem fog nappali krémet éjszakára használni, és a sampont sem tusfürdőnek, noha az összetételük gyakran elég hasonló.

Ezért egy termék nevének tartalmaznia kell valamiféle felhasználási javaslatot. Arcradír, szemfesték, ajakápoló, kézkrém stb. Ennek valahogy névként, vagy megjegyzésként hangsúlyosan kell szerepelnie a termék címkéjén.

Nagyon fontos, hogy a termék felhasználási javaslatának szoros összefüggésben kell lenni a termék receptjével. Nem ajánlhatsz nappali arckrémnek egy lassabban felszívódó krémet, ahogy tulajdonképpen csak vizes fázist tartalmazó kencét sem. Mert a nappali krém általános megegyezés szerint egy gyorsan felszívódó emulziós krém, amire nagyon rövid felszívódási idő után rásminkelhet a felhasználó, és esetleg még a nap káros hatásaitól is megvédi. Ezért nagyon fontos, hogy a termék nevével ilyen szempontból se téveszd meg a felhasználóidat. Amit kínálsz, az legyen összhangban azzal, amit ígérsz.

Összhang a termék összetevőivel

Ne hívjad a termékedet kakaóvajas kézkrémnek, ha csak mutatóban van benne kakaóvaj. Megteheted persze, de mégsem etikus ilyesmit csinálni. Sok felhasználó, főként, akik kis gyártóktól kézzel készült terméket vásárolnak, az őszinteséget szeretik megvenni a krémmel. Azt, hogy te nagyrészt természetes összetevőkből a tudásod legjavát felhasználva olyan krémet tervezel, ami tökéletesen megfelel az általad ajánlott célra, és valóban olyan, amilyennek látszik.

Emiatt nagyon fontos, hogy tényleg így válaszd ki a nevet. Hogy használd a hatásos koncentrációkat és a valóban effektív anyagokat, a megfelelő koncentrációban. Biztos lehessen benne a vásárlód, hogy a te termékskáládban a körömvirágos krém tényleg hatékonyan regenerálja a bőrét, mert a szíved és a lelked mellett a megfelelő mennyiségű anyagot is beletetted a termékedbe.

Mit állíthatunk a terméknévben?

A terméknévben lévő állítások témájában még elég nagy összevisszaság uralkodik. Fő szabályként elmondható, hogy csak azt írhatod rá egy termékre, amit bizonyítani is tudsz.

Ne írd tehát a termékre, hogy ránctalanító krém, ha nem tudod ezt adatokkal alátámasztani. A felhasználható tények lehetnek egyrészt laboratóriumi vizsgálatok, vagy ellenőrzött felhasználói tesztek. Ezek általában költséges vizsgálatok, a legtöbb kis kozmetikumgyártó számára nem megfizethetők.

Legyen olyan alapanyag, amiről tudósók már kimutatták, hogy bizonyos koncentrációban ránctalanít, hidratál, vagy csökkenti a pattanások számát.

Kis gyártók esetében ezt az utat is szoktuk használni. Ránctalanító krémbe acmella kivonatot teszünk, hidratáló krémbe sok növényi olajat és glicerint, esetleg más specifikusabb hidratáló komponenst. Regeneráló krémekbe pl. körömvirágot vagy aloét.

Persze a legnagyobb biztonságban akkor vagyunk, ha összetevőkről nevezzük el a termékeinket. Pl. Aloés Kézkrém, vagy Kamillás Arckrém. Ezek az elnevezések állításként kizárólag az összetevőről szólnak, így nagyon könnyű őket igazolni. Másrészt persze Az Aloé emlegetése a legtöbb vásárló fejében a termék regeneráló tulajdonságára utal, míg a kamilla képe a kence nyugtató tulajdonságát emeli ki.

Összefoglalásul

Nem könnyű egy terméknek pontos és jól hangzó nevet adni, hiszen olyan sok feltételnek kell megfelelni. De egy jó TID író segíthet neked ebben. Nagy tapasztalata van abban, hogy megmutassa neked, mit tud és mit nem tud igazolni a terméked tulajdonságaiból a rendelkezésedre álló adatok alapján. Segíthet abban, hogy a receptet és a nevet összhangba hozd, és rámutathat az esetleges hibákra. Fontos tehát, hogy a termékinformációs dokumentációd készítője tapasztalt legyen, és kommunikáljon veled, jó szakmai kapcsolatban legyél vele. Fontos, hogy megbeszéld vele a terméket és a kapcsolódó címkeszövegeket, és jóváhagyja az ott megjelenő állításokat.

Dolgozz vele együtt, hogy együtt minél pontosabb és jól érthető terméknevet és címkét tervezhessetek.