Blog

Érdekes információk és aktualitások a kozmetikum készítés világából
3 okt 2020

Mi és Ti, avagy miért velünk indítsd el a kozmetikai kisvállalkozásod?

//
Hozzászólások: 0
/

„Az, hogy mi vagyunk, erősen lecsökkenti a kis kozmetikai vállalkozóknak a piacra lépés költségeit” mondtam minap egy társadalmi vállalkozásokat kutató szervezet munkatársának, mikor erről kérdezett. Tulajdonképpen arra volt kíváncsi, hogyan jelenik meg cégünk filozófiájában a civil gondolkodás. „Nagyon megkönnyíti a kozmetikai vállalkozás elindítását mindenki számára, hogy tudjuk alkalmazni a kozmetikai törvényeket, értjük, hogy a paragrafusok mit jelentenek kisvállalkozások esetén, és a kezünkben van egy laza országos hálózat, amely egymást segíteni kész szervezetekből áll,” folytattam.

A kozmetikai törvény és a kisvállalkozások

Aki kisvállalkozóként olvassa a törvényt, vagy a róla szóló útmutatókat, szinte mindig elborzad első és második olvasatra is nagyon nehezen teljesíthetőnek tűnő elvárásoktól. Főleg egy vagy kétszemélyes cég számára. Hamar összekeverednek az elvárások és a dokumentáció labirintusában.

A Házikence Tanoda küldetése, hogy nekik érthetővé és teljesíthetővé tegye a kozmetikai törvény előírásait. Tíz éve működünk ebben a szakmában, ebből az utóbbi hat év intenzívben vállalkozás-mentorálás volt a fő profilunk (a kozmetikusoktól a masszőrökön át a termékek eladójáig). A szakmai tudás megtanításától, a Termékinformációs dokumentáció írásán át a hatóságokkal való kapcsolattartásig minden területen mellettetek vagyunk.

Első lépés: bevezetés a szakmába

Sokan igazi szakmai tudás nélkül próbálnak néhány terméket árulni. Az internetről egy csomó alapfogás megtanulható, és vannak hobbi tanfolyamok is, akik megmutatják neked, hogyan kell az alaplépéseket megtenni.

Aki az internetről próbál tájékozódni, hamar rájön majd, hogy nagyon nehéz megbízható tudáshoz jutni ebből a forrásból. Egymásnak ellentmondó információk tengere található itt, és gyakran szakmainak tűnő honlapok is hibás, gyakran téves információkkal, hiedelmekkel vannak teli. Azoknak, akik újként lépnek erre a területre szükséges, hogy kapjanak valami sorvezetőt, néhány eligazodási pontot, ami segít rendet tenni az internet kontrollálatlan és végtelen információinak sűrűjében.

Második lépés: portfólió tervezés

Ha már a szakma alapjai a kezedben vannak, akkor rátérhetünk arra, hogy Te, mit és hogyan fogsz eladni. Egy kozmetikai vállalkozás sikerének titka, hogy harmonikus termékportfóliója legyen, árban, minőségben és termékpalettában a megfelelő célcsoporthoz illeszkedően.

Az elmúlt években kb. ötven kisebb és nagyobb vállalkozásnak segítettünk abban, hogy a termékeik összetételét kiválasszuk, a receptjeiket együtt átnézzük, segítsünk a tervezésben. Egy szakmai szem bizony nagyon sok időtől és pénztől tud megkímélni, amiket a teljesen kudarcos termékek fejlesztésére fordítanál.

Harmadik lépés: dokumentáció és a hatóságok

Magyarországon egy kisvállalkozónak a Termékinformációs Dokumentáció (TID) elkészítése sem mindig könnyű. A készítő cégek gyakran drága, és nehezen beszerezhető vizsgálatokat kérnek az elkészítéséhez.

Az utóbbi tíz évben, a hatóságokkal együttműködve cégünk olyan rendszert dolgozott ki, ami kifejezetten kisvállalkozókra szabott, teljesít minden feltételt, és nem állít teljesíthetetlen feladatok elé senkit.

Ezen kívül is segítünk a hatóságokkal való konzultációk, egyeztetések során, a TID-en kívül szükséges dokumentációk elkészítésében is, és mindenben, ami csak felmerülhet a vállalkozás indításának vagy üzemeltetésének során.

Ismerkedj meg velünk! Szeretettel várunk kozmetikai vállalkozóként a körünkben.